Terima Kasih Buat tuan Putri Siti Fatimah Ahmad

Assalaamu’alaikum Tuan Randu Alamsyah.

Lama juga tidak kemari. Datang untuk menghantar pesan dan undangan khas dari jauh.

TAHNIAH diucapkan kepada tuan Randu kerana telah dipilih sebagai penerima award bagi kategori musim pertama AWARD 1 LAMAN MENULIS GAYA SENDIRI.

Dengan hormatnya, saya mempersilakan tuan Randu menerima kelima-lima AWARD tersebut.

Makanya, didahului dengan ucapan terima kasih kerana sudi menerima undangan ini. Ke hadrat Allah swt didoakan kesejahteraan dan kebaikan melalui curahan ilmu dan tulisan yang boleh dimanfaatkan.

Saya menanti kehadiran tuan di sana. Salam penuh takzim dari Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi, Malaysia

###

Tak mungkin saya katakan : “Minta mentahnya saja…”-karena memang saya tidak sesopan itu, jadi yang saya bisa katakan  hanyalah Terima Kasih untuk Tuan Putri Siti Fatimah Ahma atas Award ini. Saya juga telah berkunjung ke Site-nya Tuan Putri dan membaca sanjunganTuan :
RANDU ALAMSYAH : Sahabat blogger yang pemalu ini (tak tahu betul atau tidak) menamakan blognya sebagai Bilik Sunyi Randu Alamsyah.  Blog Tuan Randu (saya tahu beliau masih muda lagi, tapi disebabkan awal ziarah beliau ke blog saya dengan wajah seorang “veteran” menjadikan saya perlu menghormati gambaran itu. Ya.. terlekat nama itu sehingga award109-sitifatimah3sekarang dan saya senang menggunakannya) menjadi pilihan saya kerana sesuai dengan setiap luahan seni yang dihasilkan dari hati dan mindanya sehingga menjadikan  coretan tulisan beliau begitu semyentuh jiwa saya yang sentimental dan sensitif ini. Rasa kesunyian yang dilahirkan melalui kata-kata bisu yang dipaparkan ke skrin maya, memberi satu ilustrasi yang membawa pembaca turut terheret sama ke dalam dunia sunyinya. Kadang kala kesunyian itu dikejutkan dengan kelucuan yang menyenangkan tanpa perlu menyiksa batin seseorang untuk memahami apa yang ada dalam fikirannya.  Terima kasih kerana sudi berziarah ke blog saya. Namun kini…apakah kesunyian itu kadang kala menghalang untuk melontarkan kata-kata dari seberang ke laman ilmu saya? THANKS FOR BEING MY FRIEND.

###

Ampun Maaf kalau saya dirasa tidak pernah lagi berkunjung kesana, tapi entah bagaimana bahasa malaysia-nya,  saya telah mencoba  beberapa kali berkunjung dan meninggalkan pesan di laman Tuan Putri, namun tak ada apapun yang muncul, entah menunggu moderasi atau entah komputer di kantor saya (saya udah ngantor sekarang, bukan di warnet lagi) yang memang bandwith-nya dibatasi.

Tapi anehnya ke situs yang blogspot dan kadang ke situs wordpress tertentu , komentarnya bisa kelihatan. saya hanya bisa garuk-garuk kepala tentang keanehan ini. Untuk itulah melalui posting ini, saya minta maaf kepada semua teman blog saya yang tidak pernah lagi saya kunjungi seperti hajriansyah, Pak Ersis, HE Benyamine, dan masih banyak lagi.

Hal ini sudah lama ingin saya jelaskan kepada teman-teman lain. moga-moga bisa mengerti.

Untuk Tuan Putri siti Fatimah Ahmad, sekali lagi maaf kalau saya tidak pernah meninggalkan pesan di laman Tuan Putri, tapi saya sering koq berkunjung-kunjung kesana walaupun tanpa seusappun menyentuh keindahan laman anda. Thanks for Everything.

Kalau ada umur panjang dan kesempatan serta kelonggaran, ingin sekali saya mengajak  Sandi Firly juga Hajriansyah  ke Bangi, untuk menjenguk Tuan Putri serta keluarga.

Hanya Allah tempat saya  berteduh,  dan kembali kepadanya jualah segala urusan.

Wassalam


15 pemikiran pada “Terima Kasih Buat tuan Putri Siti Fatimah Ahmad

  1. aja, kumaafkan atas kebodohan “komputer” kantor kam. pabila ke bangi? ayo? (eh, bangi wan bangil parak lah. hehehe)

  2. @ Hajri :Ke Bangi ? kainaai holo, situ nyaman beduit pank…

    @HE Benyamine : Terima kasih atas selamatnya, pak…

    @Sandi :Kutukan napa bos, maka situ jua pemerannya…

    @Pen. Men. MIm : Cacat ? Cacat apa, dik ?

  3. Assalaamu’alaikum Tuan Randu Alamsyah. Terima kasih atas penerimaan anugerah itu. Cuma, tuan mungkin terlupa ada EMPAT AWARD lagi yang tertinggal atau sudah diambil dan disimpan elok.

    Saya begitu senang sekali mendengar khabar beritanya. Usah bimbang dan ragu, masalahnya sudah diusaikan. Ternyata komen selama ini menyelinap ke ruangan spam. Mungkin ada makhluk lain menyusup masuk bersama, maka pengawal dari laman saya boleh mengesannya dan dicampakkan ke ruang yang sesuai buat kuarantin.he..he…he…

    Jika ke Bangi, silakan maklum. Akan saya sambut dengan penuh mesra seperti kata pepatah Melayu : Kecil tapak tangan, nyiru saya tadahkan. Tahniah juga kerana sudah ada kantornya (pejabat) sendiri. harap tugasan akan cepat diselesaikan dengan senang hati dalam ruang kantor yang pastinya menyelesakan. Salam mesra dari Bangi.

  4. Selamat dapat award, Bang….(hari-hari ini aku lagi pengin2nya manggil Bang ke semua orang nggak tau tuh!). Dan selamat lagi karena dah ngantor. Dunia baru….semoga nggak sunyi lagi.
    Tuk komen ngadat kali aja kayak saya, ternyata mozaillanya yg bermasalah. setelah aku pakai google crome sekarang komen dimanapun oke.

  5. Tuan Randu Alamsyah,

    Mahu bertanya khabar, ternyata ada salam “pi(Phi)” (maaf tidak tahu maksudnya) dititip buat saya dari Denya Lesa oleh pengirimnya Rohedi, Salam kembali buat Denya Lesa dan Rohedi juga. Maka salam itu sudah disambut mesra. Silakan ke laman saya jika ada waktu terluang.

    Harap Tuan Randu tidak keberatan atas salam yang “menumpang” itu. Salam hormat dari jauh.

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s